rajinbanget.com

Media untuk berbagi informasi menarik dan bermanfaat, seo, dunia digital,otomotif, tips dan trik, berita dan bacaan masa kini

Thursday, July 19, 2018

5 Tips Agar Cepat HAMIL Setelah Haid

      Thursday, July 19, 2018
5 Tips Agar Cepat HAMIL Setelah Haid


1. JAGA PEMAKANAN DAN DIET

Ini teknik cepat hamil yang kesatu dan yang sangat penting. Diet bukan hingga tidak santap langsung. Nanti terdapat pula yang kata, “Aku gemuk juga boleh berisi apa!”. Itu rezeki namanya.

Apa yang hendak ditekankan, pastikan santap makanan yang berkhasiat. Jangan pula melantak macam masa bujang dahulu. BMI tersebut penting, bukannya berat badan.

Bagaimana dengan supplement? Mesti tidak jarang kali dengar mengenai asid folik bukan? Mengikut saranan doktor, sesiapa yang hendak berisi kena santap ‘folic acid‘ guna kesuburan. Di samping itu, kena santap makanan berkhasiat.

2. LAKUKAN HUBUNGAN INTIM DENGAN KERAP

Sudah bergelar suami isteri, apa nak malu? Bukannya orang lain, pasangan sendiri yang halal kan? Buangkan sikap malu ‘meminta‘. Berterus cerah dengan pasangan ialah lebih baik. Nikmati hubungan kelamin tersebut, bukan sekadar guna mendapat anak sahaja.

3. JUMPA DOKTOR PAKAR

Sudah 2-3 tahun masih tidak hamil? Atau telah lebih 5 tahun? Kalau telah lama mencuba dan masih tidak berjaya, sila jumpa doktor yang pakar. Semestinya doktor bakal beritahu teknik cepat hamil yang terbukti berkesan.

Baca lagi : cara cepat hamil

Biasanya doktor akan mengerjakan ‘health screening’ dahulu untuk memahami tahap kesihatan diri kita. Seperkara lagi, jangan melulu isteri seorang sahaja. Suami pun perlu mengerjakan ‘checkup‘ juga. Jangan berat mulut guna bertanya kawan-kawan, gynae mana yang bagus.

4. PASTIKAN POSISI SEKS YANG BETUL

Jangan main-main. Ini bukan benda lucah. Sebenarnya, ini antara teknik cepat hamil yang ramai orang bikin tidak peduli. Kami tiada masa guna bercerita perkara yang bukan-bukan. Posisi semasa mengerjakan hubungan seks ialah sangat penting. Ini akan mempermudah sperma berenang ke arah ovum. Cara dan posisi bersetubuh ialah penting dalam meyakinkan isteri bisa cepat berisi. Posisi apakah itu? kita cubalah sendiri ya.

5. JAUHI ROKOK

Nasihatkan suami yang menjadi pengisap rokok tegar. Kalau isteri tersebut sendiri mengisap rokok (ada, bukan tidak pernah berlaku), cepat-cepat berhenti. Kajian saintifik mengatakan bilamana seseorang tersebut merokok, ia bakal menyumbang untuk ketidaksuburan dan masa yang lebih lama guna berisi.
logoblog

Thanks for reading

Previous
« Prev Post

No comments:

Post a Comment